میرزمانی درگذشت «موسی بلوچ» را تسلیت گفت

مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت «موسی بلوچ»، دونلی‌نواز سیستان و بلوچستان را در پیامی به فعالان عرصه موسیقی و مردم سیستان و بلوچستان تسلیت گفت. به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، سید‌محمد میرزمانی مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت «موسی بلوچ»، دونلی‌نواز سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

هنر نوازندگی موسی بلوچ برای علاقه‌مندان موسیقی سیستان و بلوچستان در ایران و پاکستان و برخی از کشورهای اروپایی شناخته ‌شده است. وی در سبک حماسی و فلکورول تأثیر به سزایی در موسیقی کشور گذاشته بود. علاقمندان موسیقی کشور هیچ‌گاه اجرای پرشور و تکنوازی این هنرمند برجسته و فاخر را از یاد نخواهند برد.

براستی سال 90 یکی از سال‌های بد برای هنرمندان موسیقی به خصوص برای جامعه موسیقی بلوچ قلمداد می‌شود، چرا که چند تن از اساتید و مفاخر ارزشمند موسیقی در این دیار در فواصل نزدیک به هم به دیار باقی شتافتند و اهالی موسیقی کشور را غمگین کردند.

درگذشت «موسی بلوچ» را به خانواده محترم و دوستان فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان و جامعه هنری کشور تسلیت گفته و رحمت و مغفرت الهی و علو درجات را برای وی از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

به گزارش توانا، موسی بلوچ تنها شاگرد برجسته شناخته شده استاد «شیر محمد اسپندار» بود که از 15 سالگی به نواختن دونلی روی آورد و در جشنواره‌های مختلف شرکت و جوایزی را کسب کرد. وی در کشورهایی همچون آلمان، سوئد، فرانسه و نروژ به اجرای برنامه پرداخت و موفق شد جوائز بین‌المللی کسب کند.

بلوچی همچنین آهنگ بیش از 5 تئاتر استانی را ساخت و در همه موارد توانست مقام اول موسیقی متن را به خود اختصاص دهد. «موسی بلوچ» صبح روز پنجشنبه 22 دی‌ماه در نیک‌شهر واقع در 150 کیلومتری چابهار دچار سانحه رانندگی شد و به دیار باقی شتافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد